Dichter bij Contact
voor sporters, druktemakers en luxepaardjes (en ook voor jou natuurlijk ;-)

Planning

  • Optie 1: donderdag 1 april - maandag 5 april 2021
  • Optie 2: woensdag 7 april - zondag 11 april 2021

Wat gaan we doen? 

Dag 1:  Jouw reis begint en je bent welkom op de locatie vanaf 16:00 , je kunt je dan op je gemak installeren, de omgeving verkennen of jezelf verbazen over de rust waarin je terecht bent gekomen.  Om 19:00 gaan we gezamenlijk aan tafel. Na het eten bespreken we het programma, maken we verder kennis en kunnen we kiezen voor een avondwandeling.

Dag 2, 3 en 4 ziet het programma er globaal als volgt uit

-     Ontbijt

-     Activiteit 1

-     Lunch

-     Activiteit 2

-     Diner

-     Activiteit 3 

Dag 5: We ontbijten samen en jij zorgt ervoor dat je kamer vanaf 10:30 vrij weer is. Je kunt dan direct vertrekken of, als je daar zin in hebt, meedoen met een afsluitende activiteit. 

Aangezien ik het voorwerk al heb gedaan, kun jij je 5 dagen (4 nachten) volledig laten ontzorgen en naar behoefte deelnemen aan het programma dat ruimte biedt om te ontspannen en/of om je in te spannen. Omdat we vooraf al kennismaken kan ik een programma samenstellen dat past bij jouw wensen en die van de groep. Onderaan geef ik een aantal voorbeelden, zodat je een idee krijgt van de mogelijkheden. 

Een voorbeeld: We hebben besloten na het ontbijt op pad te gaan om de omgeving te verkennen. Op 20 minuten rijden ligt een startpunt voor prachtige (uitdagende) wandelingen. Die kunnen variëren in tijd en moeilijkheidsgraad. We beslissen samen welke route we gaan bewandelen. Als het nodig is splitsen we de groep op. Afhankelijk van de gekozen route nemen we de lunch mee en zoeken we daar een mooie plek voor of keren we hiervoor terug naar de accommodatie. Tot het diner heb je een moment voor jezelf. Daarna kun je deelnemen aan een groepsactiviteit die zich richt op bewegen, ontspannen en/of verdieping.  

Nog een voorbeeld: We ontbijten samen en ontdekken een aantal meren in de omgeving. Hier kunnen we te voet omheen, ervoor kiezen het water op te gaan of op een mtb de hoogte op te zoeken, met parcoursen voor alle niveaus. Na de lunch heb je de middag voor jezelf of verleg je al paraglidend je grenzen en bekijk je de omgeving vanuit een heel ander perspectief.  Na het diner kun je deelnemen aan een meer naar binnengerichte en verdiepende activiteit. Dit kan bestaan uit meditatie, visualisatie, socratisch gesprek, diverse spelvormen etc. Mijn gereedschapskist is gevuld om, op gevoel en met kennis van jouw doelstellingen iets passends aan te kunnen bieden en ook om je te verrassen. 

Ok, nog eentje dan: al voor het ontbijt staat jouw wekker, omdat je graag wilt genieten van de opkomende zon vanaf een spectaculair uitkijkpunt. Hier wandelen we naartoe. We kunnen dit samen, maar ook even in alle stilte beleven. Na het ontbijt heb je de tijd aan de jezelf om iets te lezen, je te laten masseren, een spelletje te doen, te wandelen of een van de pittoreske en voor de streek zo kenmerkende dorpjes te bezoeken. Na een gezamenlijke lunch rijden we naar (de voet van) de Grand Ballon. Hier kun je al fietsend naar boven of je start iets hoger op de berg aan de wandeling naar de top. Gezamenlijk genieten we van het uitzicht van de hoogste berg van de Vogezen. Het diner is na deze inspanning welverdiend en de avond vraagt om een gezellige afsluiting.  

Tip: Voor het ontbijt heb je de gelegenheid een plekje uit te zoeken (in een grote zaal of buiten) voor een (stilte) meditatie of mee te doen aan een korte wake-up yoga sessie (ong 35min) of circuittraining. 


E-mailen
Bellen